سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هوالجمیل

 

 

 صدام اعدام شد

 

 

سالها پیش در روزگار سرخ نبرد ، رباعی زیر را با الهام از بیانات امام راحل (و استقبال از رباعی مشهور خیام)  سرودم و منتشر کردم  که ورد زبان بچه‌های جبهه شد:

صدام اگر رو به شکستی خوش باش

در محکمه‌ای اگر نشستی خوش باش

چون عاقبت کار تو باشد اعدام

در معرض اعدام چو هستی خوش باش

در آن زمان برخوردهای متفاوتی  با این رباعی شد. رزمنده‌ها به تحقق آن ایمان داشتند ولی خالصانه و خاضعانه برای عملی شدنش دعا می‌کردند  و غیر خودی‌ها می‌گفتند : دوزار بده آش به همین خیال باش.

حالا بیست سال از سرودن این دوبیتی و قضاوتها و خاطره‌هایش می‌گذرد و داغ‌ترین خبر تمام رسانه‌های جهان این است:

صدام اعدام شد.

 

این خبر برای جامعه‌ی امروزو نسلهای سوم و چهارم آنقدر عادی است که انگار هیچ اتفاقی  نیفتاده و آب از آب تکان نخورده ولی برای خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران که سالهای دود و آتش و خون و حماسه و پایداری و تحریم اقتصادی را پیروزمندانه پشت سر گذاشته‌اند و قدرت جهنمی صدام و اربابانش را با تمام سلولهایشان لمس کرده‌اند تحقق اراده خداوند و بشارتهای قرآنی  به حساب می‌آید. این خبر بر آنها و شما مبارکباد.

 

در روابط اجتماعی و سیاسی یک قاعده‌ی ریاضی به شرح زیر وجود دارد:

دوستِ دوست = دوست

دوستِ دشمن = دشمن

دشمنِ دوست = دشمن

دشمنِ دشمن = دوست

با این حساب ، امریکا بخاطر براندازی طالبان در افغانستان و صدام درعراق ، نقش دوست را برای ما ایفا کرده، هرچند هرسه مشمول دعای «اللهم اشغل الظالمین باالظالمین» شده‌اند. در اصل، امریکا ( یعنی نظام آمریکا ، نه مردم آمریکا) دوست ما نیست،  فقط دوتا از انگشتهای خود را قطع کرده که این به نفع ماست.

 

بقول امام امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند . خود آمریکا هم این را می داند. چیزی که ما را تهدید می‌کند جنگ قدرت در داخل کشور است که تمام مفاسد اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و غیره را در پی داشته است و هرکس بگوید اینطور نیست خودش را گول زده است.

سنت الهی و مشیت پروردگار، قطعی است و آنهائی را  که به خون مطهر شهدا خیانت می‌کنند ذلیل و نابود خواهد کرد.

والسلام

قم – محمد حسین صادقی

10 / 10/ 85

عید قربان 1427




لیست کل یادداشت های این وبلاگ
یا امام حسن مجتبی اشفع لنا عندالله
پیوندکهای ثمردار و آرامبخش
لزوم اتحاد مسلمین و داشتن حق وتو در سازمان ملل
[عناوین آرشیوشده]