سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هوالجمیل
 
آقای ضرغامی و ترویج خشونت
 
نقد در مملکت ما نه ارزش دارد نه خریدار ، مخصوصاَ وقتی برای سریالی مثل باغ مظفر و ستاره‌ای! مثل آقای مهران مدیری باشد آنجا که می‌فرماید : اگر می‌خواهی زنت ترا دوست داشته باشد و.. و ... او را بزن ..بزن ...بزن ، زنان مردان قوی را دوست دارند ، قوی از نظر مالی ، اجتماعی ، بدنی....!! 
جای امام راحل خالی است که بلند شود ببیند صدا و سیما که او آن را دانشگاه عمومی جامعه خواند چگونه در قالب طنز، خشونت علیه زنان را آموزش می‌دهد و ترویج می‌کند. این حرفها کجا و آنهمه جملات ظریف و لطیف امام درباره مقام زنان و مادران کجا؟ 
بله ،  این فقط یک برنامه طنز است  وَ لیسَ عَلی‌الطنزِ حَرَجٌ !!!  ولی حقیقت این است که هیچ طنزی نیست که آموزشی (مستقیم و یا غیر مستقیم) در آن نباشد و هیچ شوخی‌ای نیست که رگه‌هائی از جدّیت نداشته‌ باشد. عمق فاجعه وقتی پدیدار می‌شود که رسانه‌های دشمن با استناد به همین دیالوگ‌های بی‌ارزش (که متاسفانه بی‌درنگ سر زبانها می‌افتند و تکیه کلام کوچه و بازار و ادارات و بزرگان و کودکان می‌شوند) جامعه ایران را جامعه‌ای خشن و خشونت-محور می‌نامند و البته تمام این حرفها را به حساب اسلام و تشیع ‌می‌گذارند. 
ایکاش سیستمی وجود داشت تا می‌توانستیم میزان خشونت برعلیه زنان را بعد از پخش این حرفهای آقای مدیری آمار‌گیری و ارزیابی کنیم و ببینیم چگونه بعضی از مردان با استفاده از همین آموزش به خشونت روی آورد‌ه‌اند و یا نسبت به سلوک قبلی خود تجدید نظر قلبی کرده‌اند. 
من فمینیست نیستم ، یک مسلمانم و اسلام چنین آموزشی ـ حتی بعنوان شوخی و طنز - به من و ما و شما نداده‌است.
 
والسلام
محمد حسین صادقی
 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ
یا امام حسن مجتبی اشفع لنا عندالله
پیوندکهای ثمردار و آرامبخش
لزوم اتحاد مسلمین و داشتن حق وتو در سازمان ملل
[عناوین آرشیوشده]